رئیس جهاد دانشگاهی فارس:

 جهاد دانشگاهی توانسته «ما می‌توانیم» را مجسم کند

«استقلال» با بیان اینکه در شعار جهاد دانشگاهی امید و اعتماد به جوانان وجود دارد، گفت: جهاد دانشگاهی موفق شده است واژه «ما می‌توانیم» را در عرصه‌های مختلفی که مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است مجسم کند.
کد خبر: ۶۰۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ - 06August 2023

 جهاد دانشگاهی توانسته «ما می‌توانیم» را در عرصه های مختلف مجسم کندبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، «امیرحسین استقلال» رئیس جهاددانشگاهی استان فارس امروز (یکشنبه) در دیدار با اصحاب رسانه به‌ مناسبت چهل و سومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با اشاره به دستاوردهای این نهاد در ابعاد مختلف اظهار داشت: جهاددانشگاهی موفق شده است واژه «ما می‌توانیم» را در عرصه‌های مختلفی که مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است مجسم کند.

وی با یادآوری اینکه جهاد دانشگاهی فارس از سال ۵۹ به فرمان امام تا بازگشایی دانشگاه ها بعد از انقلاب اسلامی راه اندازی شد ، بیان داشت: این نهاد در حال حاضر به یک نهاد عمومی و غیر دولتی در غالب فعالیت های مختلف به مردم ارایه خدمت کند .

استقلال با بیان اینکه در شعار جهاد دانشگاهی امید و اعتماد به جوانان وجود دارد، خاطر نشان کرد: اراده جهاددانشگاهی به این است که این مسئله امید و اعتماد به جوانان را به منصه ظهور برساند و این همان کاری است که اوایل انقلاب اسلامی انجام داده است به طوری که بسیاری از دولتمردان سابقه فعالیت در جهاددانشگاهی را دارند.

وی با تصریح اینکه جهاد دانشگاهی تلاش می‌کند تا مسیر جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های نظام باشد، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم آن نقش شایسته‌ای که باید در زمینه‌سازی برای بهتر اداره شدن دستگاه‌های اجرایی به عهده داریم را به خوبی ایفا کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهش، فرهنگ، آموزش و تجاری‌سازی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند. استقلال بیان کرد: در نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی، اراده بر استفاده از قشر نخبگان جامعه برای رفع نیاز های کشور و ایجاد آرامش برای هموطنان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پژوهشکده جامع مطالعات شهری فارس به عنوان نمونه‌ای بی‌نظیر در سطح کشور با همکاری و هم افزایی دو نهاد اجرایی و دو نهاد علمی استان راه‌اندازی شد، ادامه داد: این پژوهشکده با همراهی استانداری، شهرداری، دانشگاه شیراز و جهاد دانشگاهی فارس شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کرد.

استقلال گفت: فارس ظرفیت بالایی در تولید گیاهان دارویی دارد اما تا کنون اتفاق شاخصی برای بهره‌برداری از آن نشده است. وی افزود: برای پاسخگویی به این نیاز استان جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه‌ای با استانداری امضا کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس اظهارداشت: در قالب این تفاهم‌نامه بر تولید محصولات مرتبط با فرآوری گیاهان دارویی تمرکز می‌شود. استقلال اضافه کرد: توجه به محیط زیست از دیگر نیازهای شدید استان فارس است که جهاد دانشگاهی به این موضوع ورود کرده و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با استانداری به فعالیت علمی در این عرصه می‌پردازد.

وی ظرفیت استان فارس به خصوص شهر شیراز در موضوع گردشگری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده و تاکنون سند راهبردی چندین استان در موضوع گردشگری و زیارت تدوین شده است از این‌رو آمادگی داریم که در استان فارس با بهره‌گیری از دانش پژوهشکده بتوانیم اصول استفاده از فضاهای گردشگری استان فارس را تدوین کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار